27-10-2010 Van Okiep naar Norotshama - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 27-10-2010 Van Okiep naar Norotshama - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

27-10-2010 Van Okiep naar Norotshama

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2010 | Namibië, Windhoek

Hallo Allemaal,

Vandaag om 7 uur opgestaan en gaan ontbijten. Tijdens het ontbijt documenten voor namibie ingevuld, want ja vandaag gaan we de grens over. We zijn eerst naar de super spar in springbok geweest om voor een week vreterijen in te slaan, we zitten namelijk de komende week in de middle of nowhere midden in de woestijn. We kwamen hier nog een groepje kinderen tegen welke netjes in uniform waren en op bezoek gingen in de super markt.
De route naar de grens was erg mooi, met veel kleuren groen en bruin ondanks dat het dat het woestijn is zijn er veel bergen en is het niet saai.
Bij de grens van Zuid afrika allemaal uitstappen om "uit te checken" uit zuid afrika. Je krijgt dat gewoon een stempel met Departure in je paspoort. Vervolgens moesten we weer de bus in, maar nu kwam het probleem. Wij moesten van bus wisselen, halverwege niemandsland richting namibie. Onze chauffeur mocht namelijk niet verder. Helaas mocht onze andere chauffeur namibie niet uit. Daar stonden we dus. In het midden van niemandsland... Na veel aanmoediging van ons uit de bus durfde de chauffeur toch richting namibie te rijden. Hier stond onze nieuwe chauffeur Richard op ons te wachten.
We zijn naar de immigratie dienst gegaan om ons in te checken voor Namibie. Alle briefjes moesten tot in de details zijn ingevult, we moesten zelfs opschrijven wat we wilden uit gaan geven.. erg belangrijk natuurlijk.
Even over Richard. Dit is onze nieuwe chauffeur en je kan hem vergelijken met de man uit the green mile. Hijs is ENORMMMMM, maaaar ook enormmm grappig en enormmm zwart. Hij wil ons graag afrikaans leren, maar als we het dan fout zeggen horen we dit nog een half uur. en als hij iets grappig vind, kunnen jullie het in nederland bijna horen.
Inmiddels zijn de koffers overgeladen in de nieuwe bus. We rijden verder langs de oranjerivier richting onze volgende lodge. Dit gebied word heel erg ontwikkelt voor wijnbouw, over staan druivenvelden en velden in aanbouw.
We komen rond 1 uur in de nieuwe lodge aan en het is werkelijk prachtig! We hebben 3 huisjes en per huis kunnen er 4 man slapen. Je snapt het al wij doen beddendans. We hebben een prachtige uitzicht op de rivier zelfs vanuit de douche! De rest van de middag vrij geweest, heerlijk gezont en gewandeld. Wim op bed gelegen hij voelde zich niet lekker. (te veel gedronken hoor!!)
'S avonds een voor sommige heerlijke lamspot gegeten met spinazie, worteltjes en aardappeltjes. In de avond op tijd gaan slapen. Na een portje en een amarulatje.

Bedankt voor de leuke reacties en tot snel! Groetjes van ons allemaal

• 31 Oktober 2010 - 12:52

Mirte:

Heee halloo, wat een leuk bericht weer!
    Volgens mij hebben jullie het heerlijk naar je zin, en dat is helemaal de bedoeling!:D
    Hier is 't hefstachtig, gelukkig niet erg koud, maar we zijn errrg jaloers op de 5 graden extra & 10000 zonnestralen extra die jullie hebben:p
    Wat een avontuur met die bus zeg, sta je dan in the middle of nowhere!:o Maar gelukkig alles goed gekomen en alle luxe in de ruime huisjes nu:D
    Nouuu Veeel plezier nog verder en hopelijk snel weer nieuws!
    Xxxxx