29-10-2010 Van Hellmeringhausen naar Hammerstein - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 29-10-2010 Van Hellmeringhausen naar Hammerstein - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

29-10-2010 Van Hellmeringhausen naar Hammerstein

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2010 | Namibië, Windhoek

Hallo Allemaal,

Na een nacht waarin bijna iedereen veel wakker was hebben we lekker ontbeten in de vroege ochtend zon. (Jullie zullen wel jaloers zijn)
We zijn om 9 uur weer vertrokken over de dirt road voor een korte rit naar de Hammerstein lodge. Deze ligt tussen Sesriem en Solitaire in. In dit gebied liep veel vee, koeien, schapen en geiten. Ook kwam we onderweg 3 hondjes tegen deze waren de geiten en schapen aan het hoeden. Richard vertelde ons dat deze honden als pup al in de kudde worden gezet en met het vee opgroeien. Ze leren daardoor de kudde te beschermen tegen jakhalzen en ze bij elkaar te houden. Het zijn dus zelfstuderende honden.
Onze stop is bij een groot weversnest. Dit is een nest in een boom gemaakt door wevers. Dit zijn kleine vogeltjes. Het nest is ongeveer zo groot als de hele boom en er zitten allemaal kleine nestgaatjes in.
We hebben vandaag apen langs de weg gezien. We wilde een koffie stop doen in Betta, bij een benzinepomp maar deze was gesloten en zelfs voor Richard deden ze hem niet open. Wel vroegen ze 5Namibische Dollar (ND) voor het toilet, belachelijk. Om 13uur in de lodge aangekomen, waar we geluncht hebben en hebben genoten van de omgeving. Toen we aankwamen werden we al meteen begroet door de huisspringbok. Deze is met de handopgevoed door de eigenaar. Om 16.00 uur zijn we op wandelsafari geweest. Bij de lodge hebben ze een Luipaard, 4 Cheetah's en 3 Chevaalkatten. 2 Cheetahs mochten we zelfs aaien. Het luipaard woonde al zijn hele leven op de lodge, maar toen zij 2 jaar oud was hebben ze haar in een kooi moeten doen aangezien ze te agressief werd. De beesten zijn hier komen wonen omdat ze boeren lastig vielen en anders afgemaakt zouden worden.
Voor het eten hebben we nog een zebra gespot. Die we heel voorzichting benaderd hebben en foto's van veraf genomen. Na 5 minuten konden we hem aaien en blijkt hij Hans te heten, de huiszebra van hammerstein.
Na het douchen hoorde Sharon getik op haar deur en dacht oh papa zal wel aan men deur staan. Ze deed open en vervolgens staat daar het springbokje welke graag naar binnen wilde. Dit toch maar niet gedaan.
Vandaag was het avondeten een heerlijk buffet, met verschillende soorten vlees, groente en rijst.
Na het eten zang en dans van het personeel.
Marion, Anja en Sharon hebben een nieuwe liedje: Amarula, Amarula, Amrula rula rula.
Na het eten vroeg naar bed want morgen begint onze dag om half 5!!!!!!!

Dag allemaal!