30-10-2010 Naar de Sossusvlei en Boesman - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 30-10-2010 Naar de Sossusvlei en Boesman - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

30-10-2010 Naar de Sossusvlei en Boesman

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2010 | Namibië, Windhoek

Hallo Allemaal,

Vanochtend om half 5 startte onze dag! Het was nog donker, maar niet koud. Er waren nog heel veel sterren. We gingen naar de sossuvlei. Dit was voor ons nog een uur rijden richting de gate. Om 6 uur kwamen we daar als eerste aan, dit is niet onbelangrijk want soms schijnt er kilometers file te staan om binnen te komen! Tijdens zonsopgang gaat de gate open, om 6.20 uur. Snel naar binnen om entree te betalen en rijden maar, nog 60 km door de vallei, om daar over te stappen in safari jeeps. Onderweg gestopt om mooie foto's te maken van duin 40 en van een luchtballon.
Na een kleine rit door de woestijn met de jeeps komen we aan in de vlei. Dit is een plek waar vroeger water stond (nu 5 jaar geleden) hier leven de planten nog steeds van. Hier stond boesman op ons te wachten. De boesman is een man die al 15 jaar op zijn blote voeten loopt en ontzettend veel weet over het leven in de sossusvlei. Hij heeft ons een hoop vertelt en laten zijn. Bijv. Sporen van beesten en hoe je de woestijn kan "lezen". We zien sporen van hagedissen, tok tok's, schorpioenen en zelfs een woestijn mol. Hij laat ons ook zien hoe je een hagedis kan vangen. Hij laat ook zien hoe je een spinnenkop uit zijn nestje kan lokken. ( dus als je dit ook wilt weten op naar de sossusvlei!)
De temperatuur is warm en word nog veeeeel warmer naarmate de dag vorderd.
De sossusvlei heeft zijn naam te danken aan Tsossus wat betekent: waar mensen in zand verdwijnen.
Nog een weetje: als het groen is hoort het in de woestijn en als het dor is niet. Daarna met de truck terug naar de bus en op naar duin 45.
Hier kunnen de diehards, waaronder Jan de duin beklimmen in een temperatuur van ongeveert 40 graden. Je loopt dan 128 meter omhoog pal in de zon, over de rug van de duin. Het is erg smal. Wij hebben goed toegekeken en aangemoedigd! Ook zwaar!
Daarna nog de sossus canyon bezocht, maar de temperatuur was nu bijna niet meer te harde zelfs de wind is bloedheet. Om 15 uur waren we weer terug bij hammerstein en hadden we de rest van de dag voor ons zelf.
We hebben gewassen en sharon heeft gezwommen met de huiseend, welke het zwembad als zijn teretorrium beschouwd en waar je dus niet veilig kan zwemmen.
In de avond weer een heerlijk buffet en wederom met zang en dans. Erg gezellig. De maaltijd afgesloten met een hakkiesdraad. Het barmeissie kwam vragen of ze de gezichten mocht zien als het opgedronken werd, spreekt voor zich lijkt me?

Daarna snel naar bed want het was een langeeeee dag en morgen vroeg weer op voor een lange dag in de bus richting Swakopmund, aan de kust.

Groetjes van ons allemaal.

• 01 November 2010 - 11:05

Ma / Pa:

Blijf er van genieten. 15 Nov. is nog ver weg voor ons. Wij genieten met jullie mee.

Ma/Pa