04/11/2010 Van Khorixas naar Outjo - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 04/11/2010 Van Khorixas naar Outjo - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

04/11/2010 Van Khorixas naar Outjo

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

04 November 2010 | Namibië, Outjo

Hallo Allemaal,

Vandaag mogen we wederom uitslapen. We vetrekken om 9 uur richting Kamanjab. Hier bezoeken we de Himba's. Op dit moment zijn het alleen vrouwen en kindjes, want de 2 mannen welke er wonen zijn een maand met het vee op pad.
Ze wonen in simpele hutjes van hout, klei en poep. De vrouwen houden zich 80 procent van de dag bezig met zich opmaken en met sieraden maken. Ze vinden het leuk om op de foto te gaan want ze zijn erg trots op hun uiterlijk. Het is voor hun een compliment dat wij hun willen fotograferen. Na de foto's begon iedereen te rennen en te vliegen en maakte ze hun eigen markt klaar. Ze legde alle doeken in een kring en hierop werden de sieraden neergeled. Van jong tot oud deed hier aan mee. We hebben nog wat sieraden gekocht.
Erna hebben we geluncht in de bijgelegen lodge. Heerlijke kippenpootjes met aardappelsalade en brood.
We rijden verder richting Outjo. Hier komen we rond half 4 aan. Bij de lodge nemen we afscheid van Richard want hij vertrekt vandaag naar huis in windhoek. Als het goed is, is onze bus nu gemaakt en rijden we vanaf morgen verder met Ernest.
De lodge is weer prachtig en we hebben mooie kamers met airco, wat vandaag erg nodig is. Het is bloedheet! Zelfs de lokale bevolking hier vind het heet.
Morgen gaan we weer erg vroeg op, want om 5.45 vertrekken we richting het Etosha national park. We maken een gamedrive met 4x4 jeeps. We hopen morgen te laten weten hoe dit is geweest en of we the big 5 hebben gespot! Daar gaan we voor!

Tot snel en de groetjes van ons

• 04 November 2010 - 18:17

Roger:

klinkt weer heerlijk allemaal!, hopen op de Big five inderdaad! zou wel erg tof zijn!

• 04 November 2010 - 18:28

Jolanda:

Ik volg jullie reis van dag tot dag. Leuke verslagen, Heb soms het gevoel er zelfs een beetje 'bij' te zijn, Krijg ook heel veel zin zelf ook eens naar Afrika te gaan.
    Ook heel fijn elke keer te lezen hoe jullie genieten van wat je meemaakt.
    Heel veel groeten, Jolanda

• 05 November 2010 - 03:13

Susanne:

Heb net jullie verslagen terug gelezen. Klinkt allemaal erg leuk ;) ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet er van en van de warmte want hier is het maar koud haha.

• 05 November 2010 - 19:29

Arthur En Monique:

De sfeer zit er goed in maken wij op uit jullie verslagen.Jullie hebben al veel gezien en gedaan.Geniet ervan (ook van de warmte)want in nederland is het kouder en herfstachtig.
    Anja met make-up doekjes kan je wel je billen afdoen.
    Groetjes Arthur en Monique