05/11/2010 Dagje uit in Etosha National Park - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 05/11/2010 Dagje uit in Etosha National Park - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

05/11/2010 Dagje uit in Etosha National Park

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

05 November 2010 | Namibië, Outjo

Hallo Allemaal,

Vandaag begon onze dag erg vroeg, want om kwart voor 6 moesten we al klaar zijn om te vertrekken. We zijn vertrokken richting Etosha. Dit was nog een uurtje rijden.
Om kwart voor 7 kwamen we aan bij de gate van Etosha en zijn we gaan betalen.
We werden verdeelt over 3 jeeps. En wij gingen op pad met onze gids Nathan. In de ochtend was het nog een beetje fris, maar dit was nodig zodat we het in de middag beter uit konden houden.
We zijn gaan rijden en zien al meteen veel springbokken en zebra's. We zien in de verte 2 giraffen. Jammergenoeg nog wat ver weg.
Wij hebben vandaag het geluk om de Zwarte neushoorn te zien, vooral zijn achterkant was prachtig. Helaas was het te dichtbegroeit om er foto's van te maken.
We stoppen voor een wcpauze en lopen vervolgens naar de omheinde waterpoel. Hier zijn veel impala's en zebra's aan het drinken. Als wij er staan komt er nog op het gemak een groepje wildebeesten (gnoe's) aangelopen. Sommige beesten lopen zelfs tot in het midden van de poel om even een bad te nemen.
We zijn weer verder gaan rijden langs verschillende waterpoelen. We zien hier veel zeebra's en antilopen zoals: impala's, kudu's, springbokken, Rode Hartebeest en Gnoe's. Ook zien we veel vogels zoals: De witte duif (volgens marion) maar het was een witte bananenvogel. een Secretarisvogel en nog veel meer.
We zijn uitgebreid gaan lunchen midden in het park. We kregen heerlijke hapjes, met champagne rode/witte en heerlijke wijn.
Daarna zijn we verder gereden en zien we bij de waterpoel een groep olifanten. Deze waren erg dicht bij. Ong. 25m Ze dronken en sproeiden zichzelf nat. Ook stonden er een paar te slapen. Hier zijn de olifanten wit doordat ze in de witte modder rollen.
We rijden hierna door naar de andere kant van het park om op zoek te gaan naar leeuwen. Onderweg ligt er een groep Gnoe's midden op de weg en hier moeten wij dus omheen, want aan de kant gaan zullen ze niet.
We rijden door en onder een boom in de schaduw liggen 3 leeuwen. 1 oud mannetje en 1 jong mannetje en van 1 weten we het niet, want deze lag heerlijk in het gras. Mooie foto's kunnen maken.
In de etosha pan aan de overkant van de weg zien we nog erg veel dieren.
Op de terug weg, zeiden we tegen elkaar dat we het jammer vonden nog geen giraffen van dichtbij te hebben gezien. En plots liepen daar 4 giraffen zo aan de kant van de weg. Wij waren gelukkig!
Van 7 tot 18 in de jeeps gezeten en erna terug naar de lodge, met houten kont.
Onder weg nog veel Pumba's gezien. Zij stonden heel eigenwijs aan de kant van de weg, maar als de bus te dicht bij kwam renden ze snel weg.
In de lodge een heerlijke braai en dit met zen alle buiten opgegeten.

Nu zijn we allemaal erg moe en morgen begint onze dag weer om half 6. We gaan dan nogmaals door het park, maar dan met onze eigen bus.

Oja we hebben onze nieuwe bus en nieuwe chauffeur.

Dit was het voor vandaag wij gaan slapen en we weten niet wanneer we weer wat kunnen laten weten. We gaan morgen richting Tsumeb en de dag erna richting de Okavanga delta. Als we in de Delta zijn hebben we geen internet en ook geen telefoon.
Als het kan horen jullie ons morgen!

Groetjes van ons allemaal en tot snel

• 05 November 2010 - 20:14

Annelies:

Klinkt weer geweldig! Nog heel veel plezier. Ik zit twee weken zonder internet, heb nog steeds niet zo'n mobiel ding om mee te nemen op vakantie, helaas....
    veel liefs Annelies

• 06 November 2010 - 06:51

Michel :

Hi Jan!
    Ik volg alle mooie en spannende verhalen al een een tijdje. Het klinkt allemaal erg leuk. Veel plezier verder...Groeten...Michel J.

• 06 November 2010 - 10:13

Monica:

Jongens wat een belevenissen allemaal. Prachtig. En the big five bijna helemaal gezien.Geweldig!!!En weet je wat ik ook zo knap vind,dat jullie al die namen van de dorpjes en stammen kunnen onthouden én opschrijven. Ik kan het niet eens uitspreken hahaha. Ik ga nog Heeeeel gevaarlijk m'n panterbloesie strijken en hoor jullie gauw weer.Heel veel plezier nog.X