07/11/2010 Van Tsumed naar Divundu - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 07/11/2010 Van Tsumed naar Divundu - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

07/11/2010 Van Tsumed naar Divundu

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

10 November 2010 | Namibië, Windhoek

Hallo Allemaal

Vandaag vertrekken we om 9 uur.
We maken ons op voor een lange dag richting het noorden van Namibie. We rijden richting de grens van Angola en komen in het dichtsbevolkte gebied van Namibie (Er wonen in heel Namibie wel 2.2 miljoen mensen) Er staan vele hutjes met rieten daken. De hutjes staan in een rondje dit noemen ze een kraal. In het midden van de kraal staat hun vee, zodat dit beschermt blijft voor de wilde dieren. Er heerst veel armoede. Langs de weg lopen veel mensen en veel kinderen, bijna iedereen zwaait naar onze bus. En ook zoals in nederland kan je hier bekeuringen krijgen. Dit overkwam ons, de bus reed te hard. We werden aangehouden door een agent en onze chauffeur kreeg een bekeuring. De bekeuring bedraagt wel 20N$ omgerekent is dit: 2 euro voor 5 km te hard rijden.
We stoppen in Rundu en proberen hier buiten onze lunch op te eten, maar meteen al word er ontzettend gebedelt. We zijn in de bus maar verder gegaan. We zien veel kerkgangers en deze dragen of blauw of rood, zo kan je de verschillende groepen uitelkaar houden.
Aan het eind van de middag komen we aan in de Rainbow river lodge. Deze lodge ligt aan de Okovango rivier. Toen we hem op internet zagen konden we niet wachten om er heen te gaan, maar nu we er zijn valt het lichtelijk tegen. De huisjes zijn erg oud, weinig gordijnen en de horren die er voor zitten zijn half gescheurt enz. Maaaaar de douche is heerlijk!
Vandaag hebben we voor het eerst geen volle dag zon, het is bewolkt en erg benauwd. Het lijkt erop dat het elk moment kan gaan regenen, maar er vallen slechts een paar druppels. Wel onweert het. We hebben in de avond gehaktballen met rijst gegeten. We hebben vandaag spullen ingepakt voor 2 dagen, want morgen trekken we de delta in. Alle koffers blijven hier, want over 2 dagen komen we weer terug.

Groetjes van ons allemaal en bedankt voor de leuke reacties.

We hebben iedereen de groeten gedaan!