12/11.2010 Van Chobe naar Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 12/11.2010 Van Chobe naar Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

12/11.2010 Van Chobe naar Livingstone

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

12 November 2010 | Zambia, Livingstone

Hallo allemaal

Hier zitten we dan op de vloer van de lobby van ons hotel om weer een verslagje t schrijven
Vandaag vroeg op om een game drive te maken de nacht ws toch al erg onrustig want we hadden bezoek op het terras van een brulkikker, sharon kon gelukkig ook weer mee, om 6 uur in de jeep op naar het park. IN het park zien we veel, het begint in eerste instantie wel rustig. Na verloop van tijd zien wewat impala's en rijdenrichting de river. Hier is ht erg druk! Buffels, impala's, krokodillen, verschilende soorten watervogels,. We rijden weer de buh in en we komen op een plek om naar leeuwen te kijken. Een groot mannetje en vrouwtje onder een bomom heerlijk aan het relxen. Vrvolgens ontdekken weeen ander paar welke op hun gemak een hele olifant uit elkar ligt te rukken. Ineens is er actie! De leeuw stond op en dit was het startsein voor de leeuwin om in actie te komen. Door de verrekijkers zien we ze ineens op ons af komen rennen en denken we allemaal: woow Inens zien e wat er gebeurd 3 buffels komen lang en de leeuwen zien hier wel een lekker hapje in. Ze rennen en komen ergggg dichtbij helaas voor de leeuwen en toeschouwers, mar gelukkig voor de buffels wren zij sneller. Wat een actie op de vroege morgen.
We zien nog een karkas van een jonge olifant. Ook dat stat op de foto.
We rijden verder en zien olifanten in de verte na een tijdje te hebben gekeken keren we om. Gelukkig voor ons komen we een paar meter verder een andere groep tegen. Dit maal niet ver weg maar rond ons heen op nog geen 10m aftand. Prachtig, ook l die kleintjes wat zijn ze leuk. Iedereen heeft mooie foto's we bleven ze nemen. Zo komen we nog 3 vn deze groepen tegen.
Rond 9 uur weer terug voor ons ontbijt, erna spullen pakken en om half 11 vrtrekken richting aleeeeeeeer de grens! DIT MAAL OM NAAR ZAMBIA TE VERTREKKEN!
Om de grens over te gaan met botswana naar zambia moet je een pont over. Dit kan wel eens uren gaan duren. De vrachtwagens staan dgen te wachten om de oversteek te maken.. en kunnen er 2 per keer en hij gaat ong 6x per dag. Gelukkig voor ons hebben wij een erg grppige chauffeur binnen 5 min stonen we vooraan in de rij en na 10 min waren we aanwezig op de ferry na een half uur waren alle formulieren ingevult en na 45 min waren we officieel in zambia, hoebedoel je snel? Het kan ook aan de shirts gelegen hebben welke we aan de man hebben gegeven welke bepaad welke als eerste op de boot mag.
Tijdens het wachten op de chuffeur welke ook in papirn in orde moet maken hij moet niet naar 1 hokje maar naar ong 6 werd er bij de bus een handel gestart er werd weer vanalls verkocht en door ons gekocht.
Darna excursie voor morgen geboekt. We gaan met heel de groep op dinner cruis over de zambezi en sharon en wim gaan de lion encouter doen ofteel een wandeling mt leeuwen maken. Na het boeken terug naar het hote en op naar de markt. Het 1 en ander gekocht e erna heerlijk gegeten we aten met heel de groep maaaaar iedereen kreeg appart en omstebeurte te eten erg gezellig. De laatste zijn hoodfgerecht en de 1e als zijn nagerecht.

Nu even op de epad een verhaaltje schrijven, zoals jullie zullen merken werkt het toetsenbord niet optimaal maar het is nit anders! Jullie komen r vast uit. Morgen voor sharon en wim vroeg op want zij gaan dan op excursie de rest gan naar de victoria falls. We laten morgen weer wat horen als het goed is!

Wij gaan genieten van onze echte laatste dag , want zondag zin we vooral aan ht buszitten

Groetjes van ons uit het hete zambia!

• 13 November 2010 - 10:47

Monica:

Ik dacht eerst dat het aan de drank lag, toen een zonnesteek maar het bleek aan het toetsenbord te liggen. Gelukkig maar.Ik hoop dat Wim en Sharon weer heelhuids zijn terug gekomen na hun wandeling met Simba.Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten van jullie laatste dag. Veel plezier en geniet ervan en hopelijk tot vanavond met jullie laatste verslag. X

• 13 November 2010 - 15:40

Wim & Aberina:

Jullie kunnen je het waarschijnlijk niet voorstellen met die hitte maar Sinterklaas is vandaag gewoon in Nederland aangekomen!!!

Gr. Wim & Aberina