25-10-2014 Kisii -Lake Victoria - Reisverslag uit Baringo, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 25-10-2014 Kisii -Lake Victoria - Reisverslag uit Baringo, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

25-10-2014 Kisii -Lake Victoria

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

26 Oktober 2014 | Kenia, Baringo

25-10-2014 Kisii - Spekebay lodge.

Vandaag steken we de grens over naar Tanzania en worden bij de grens opgehaald door Jackson onze nieuwe chauffeur, omdat die nog uit Arusha moet komen kunnen we wat rustiger aan doen. We vertrekken om kwart voor negen en komen tegen de middag bij de grens aan daar moeten we uitschrijven bij Kenia en da weer inschrijven in Tanzania waar we weer een formulier voor ebola moeten invullen en de temperatuur weer opgenomen word, daarna nog een stempel en mogen we verder.
Wat na een paar kilometer opvalt is dat er al veel minder rommel langs de weg ligt, de mensen iets minder zwaaien en dat er meer stenen huisjes zijn.
We komen langs heel veel kopjes, dat zijn hele grote stenen die over zijn uit de ijstijd.
Na een rit van drie uur komen we bij de lodge die gelegen is aan het victoriameer, van het terras af heb je hier een prachtig uitzicht. We slapen hier in luxe tenten met gewone bedden en een kastje basic maar prima, het toilet zit 50 meter verder op. Als we alles op orde hebben gaan we eten en naar bed.