28-10-2014 Game drive Serengeti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 28-10-2014 Game drive Serengeti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

28-10-2014 Game drive Serengeti

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2014 | Tanzania, Arusha

Om half zes de wekker want vandaag gaan we de hele dag het park in om beesten te kijken en natuurlijk op jacht te gaan naar de laatste van de big five het luipaard, deze is vaak het moeilijkste te vinden om dat hij vaak hoog in een boom ligt.
Vannacht de hyena's horen huilen, maar we weten niet of het dichtbij was, verder in een soort coma gelegen.
We melden ons weer aan bij de gate en gaan rijden, onderweg stoppen we regelmatig voor foto's en om aan andere drivers te vragen of er luipaarden gezien zijn, en aan het einde van de ochtend worden we beloond we zien een stuk of 5 auto's bij een boom staan en Jackson de driver gast er ook zo snel als hij kan naar toe, en boven op een tak ligt een luipaard te luieren. We staan op ongeveer 8 meter afstand van de boom.
Echt prachtig om te zien hoe het dier zich schijnbaar niets van ons aantrekt en daar ligt.
Het Serengetti eco systeem is bijn net zo groot als Nederland en als je over de vlakte kijkt zie je allen maar natuur en kan je niet inschatten hoe ver je kan kijken maar je hebt kilometers vrij uitzicht.
We maken weer ruimte zodat anderen ook kunnen kijken en fotograferen, en gaan verder dan komen we gnoes tegen die met de migratie (de grote trek)bezig zijn, zover als je kan kijken zie je rijen gnoes die verzamelen, het in er tien duizenden. Ze lopen in een lange stoet achter elkaar aan en als ze over een riviertje moeten twijfelen ze en gaan iedere keer weer terug dan komen er weer een stel, en zolang als er iet eentje over steekt blijft de rest wachten, dit kan uren duren.
Wij wachten er niet op en gaan maar weer eten, na het eten weer verder en als we onderweg zijn naar de Masai kopjes komen we op een soort natuurlijke rotonde en daar staat in het midden een grote doornstruik waarin een groep leeuwinnen met jongen blijkt te liggen, eentje ligt in de ingang en houd de wacht, we staan op 3 meter afstand met de truck en kunnen ze dus goed zien de leeuwin houd ons in de gaten maar is niet agressief, ook dit geeft weer een bijzonder gevoel.
Als we langs de Masai kopjes zijn geweest en deze grote rotsen hebben bekeken gaan we op de terug weg, en hebben het ultieme geluk dat we nog een keer een luipaard zien, deze is zelfs nog een metertje dichterbij dan de vorigen houd ons vanaf zijn tak goed in de gaten, war voor ons hele mooie foto's op levert.
Daarna zien we weer een groep gnoes die aan het migreren zijden waar zich nu ook zebra's bij aansluiten en wederom zijn het er tienduizenden, het is niet te beschrijven maar zo hebben we het alleen nog maar op tv gezien, echt super.
We gaan nu ons kamp, voor een wel verdiende big five borrel, het diner en daarna gelijk naar bed want morgen weer vroeg op, om verder te reizen.