04-11-2010 Kruiden Tour en Stonetown - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 04-11-2010 Kruiden Tour en Stonetown - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

04-11-2010 Kruiden Tour en Stonetown

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

05 November 2014 | Tanzania, Nungwi

Omdat we niet wisten wat het weer zou doen en toch nog wat te zien van het eiland zijn we om 09.00 uur vertrokken in een matatu richting Stonwtown.
Onderweg zijn we gestopt bij een kruiden tuin waar we een rondleiding kregen en er veel verteld werd over de diverse soorten kruiden die hier groeide en hoe ze daar gekomen waren. Onderweg liep Ali Baba mee die van bananenbladeren ringen, kettinkjes, stropdassen en hoedjes maakten, zodat we aan het einde allemaal voorzien waren van deze spullen.
Onder het zingen van een lied klom een van de mannen in een palmboom, wat veel techniek en kracht vraagt.
We kregen nog een proeverij van alle soorten fruit die hier groeide, sinaasappel, pompelmoes, papaya, bananen en ananas echt heerlijk zo kopen wij dat thuis niet.
Daarna ging de reis verder naar Stonetown, aangekomen werden we opgewacht door een gids die ons door een wit war van smalle, stinkende straatjes naar een goede koffiebar bracht. Na de koffie zijn we over de diverse markten gegaan die allemaal hun specifieke geuren hadden, zeker de vismarkt waar alles open en bloot ongemoeid ligt uit gestald met veel vliegen erop. Voor ins bijzonder maar hier zijn ze dat gewend.
Door de smalle straatjes Hern rijden ook de fietsers en de brommers dus is het goed opletten om niet aangereden te worden.
Er zijn hier diverse invloeden te zien, Arabisch, Portugees, Indiaas en Afrikaans natuurlijk, de slavenhandel heeft hier een belangrijke rol gespeeld. Dat aan de bouwsteiger en deuren te zien.
Als laatste bezoeken we het Freddy Mercuryhouse, hier is de zanger van Queen geboren en heeft daar tot zijn 8e jaar gewoond.
Dan terug naar het resort om weer van de zon en het zwembad te genieten, en onze laatste keer als groep te eten.
We doen nog even een tourkwis die gewonnen word door Gertie en ik sleep de poedelprijs binnen.
We nemen nog een laatste drankje en gaan dan lekker slapen want morgen wacht ons vanaf 13.00 uur lokale tijd weer een lange reisdag.

• 05 November 2014 - 08:50

Ellen En Fred :

Hallo luitjes dat was weer een volle dag en veel gelopen , jullie zijn allemaal een stuk kleiner geworden na deze reis joh , met al dat geloop . En voor straks een goede reis en een goede thuiskomst xxx♥