28-10-2010 Van Norotshama naar Helmeringhausen - Reisverslag uit Helmeringhausen, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 28-10-2010 Van Norotshama naar Helmeringhausen - Reisverslag uit Helmeringhausen, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

28-10-2010 Van Norotshama naar Helmeringhausen

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2010 | Namibië, Helmeringhausen

Hallo Allemaal,

Vanmorgen vroeg gewekt door de vogels. Een prachtig uitzicht onder de douche en genoten van de zonsopgang. Vandaag zijn we de dirt road op gegaan. Dit houd in een weg in het zand met een grevel bovenlaag. Het hobbelt af en toe flink, maar het is goed te doen en we werpen een enorme stofwolk op achter ons. We rijden door een prachtige omgeving en hebben ons eerste wild gezien namelijk: een springbokkie. We hebben een foto stop gedaan bij Mount Elena.
We rijden door richting fish river canyon waar de bus ons afzet. We kunnen nu zelf langs de canyon terug lopen. Het is een enorme canyon en loopt tot zover je kan kijken. Er was zelfs een wandelroute van 85 km. Het diepste punt ligt rond de 800m. Vroeger dachten de mensen dat er een reuze slang was geweest, want de rivier loopt als een slang door de canyon. Het is werkelijk prachtig, maar de temperatuur stijgt. We hebben lunchpakketen meegekregen en hebben deze lekker opgegeten. Daar hebben we bavianen gezien, maar helaas te ver weg om te fotograveren. Nu nog een rit van 3,5 uur voor de boeg. Onderweg verschillende dieren gezien: springbokken, struisvogels, kudu en een klipspringa. We maken nog een plasstop bij een benzine pomp. Hier zijn allemaal kindjes welke graag o de foto willen en hem hierna willen bekijken, van een duitse mevrouw kreeg 1 kindje een ijsje. Handig natuurlijk als er 6 zijn, dit werd achter elkaar aanrennen, maar uiteindelijk ging die ene hem netjes delen met de rest. Om 16.00 uur komen we aan in Helmeringhausen een dorpje met 24 inwoners in niemandsland, maar ze hebben wel een hotel, museum, winkel, drankzaak en zelfs een benzinepomp. Ook hier zijn de kamers weer harstikke mooi. We drinken een drankje en de ober komt vervolgens naar ons toe of we naar het museum willen. Nou okee dat willen we wel. Vervolgens krijgen we de sleutel en een kaart met nummer en worden we op pad gestuurt. We komen terrecht in een zandbak met allemaal heel veel oude machines. zoals waterpompen en zelfs een oude postoel. Er staat ook nog een oude brandweerwagen uit 1924. Grappig om zo weer mee te maken. Vervolgens worden we erop uitgestuurt om de zondsondergang te bekijken. Volgens de ober isa deze om 18.00. Dus wij met heel de groep naar boven gewandelt. en wachten, en wachten en nog een uur wachten. Gelukkig kwam john met 2 flessen wijn en hebben we hier met zen alle van genoten. Na meer als een uur wachten ging hij dan om 19.00 uur toch onder. Wat een prachtig gezicht, vooral de gloed welke op de bergen aan de andere kant te zien is.
Erna lekker gegeten champignonnenquiche met kip en lekker aardappels en groente, wat zijn we toch gezond bezig!
Als toetje magdelena's met vanillesaus en een amarula na. Hierna heerlijk gaan slapen. Richard heeft bij ons gezeten met het eten en volgens hem is kip geen vlees! en als hij dat zegt vinden wij dat ook (we durven niet anders)

Groetjes van ons allemaal!