17-17-2014 Van Nairobi naar Mount Kenya - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 17-17-2014 Van Nairobi naar Mount Kenya - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

17-17-2014 Van Nairobi naar Mount Kenya

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

19 Oktober 2014 | Kenia, Nairobi

Om 06.00 opgestaan, omdat we om 07.30 aan de tocht naar Mount Kenia begonnen. Nu weer dwars door Nairobi in daglicht en dat was ook weer een beleving met de ramen naar beneden krijg je direct een overdosis uitlaatgassen naar binnen en zie je echt alle verkeer deelnemers in alle vormen en maten en met veelkleurige voertuigen.
Nadat we Nairobi achter ons hadden gelaten zag je veel stalletjes langs de weg met verschillende waren. Gestopt bij een supermarkt voor onze inkopen en weer verder. We zijn gestopt om koffie te drinken, en hoewel Kenia op plaats 3 staat van koffie producerende landen, krijg je hier heet water met een zakje Nescafé. Dit was dus waarschijnlijk onze laatste bak koffie hier.
De reis vervolgend kwamen we langs diverse scholen en kleine bedrijfjes waar ze meestal vriendelijk zwaaien. Ook zijn we langs thee en koffie velden gekomen, daarna zijn we de weg afgegaan en via een lange onverharde weg zijn we naar onze lodge gereden die op 2200 meter ligt. De ligging is echt prachtig en er lopen paarden los, maar ook geiten en drie grote honden die zich nestelde op de veranda van ons vierpersoons huisje. We hebben lekker geluncht op het terras van het restaurant, daarna zijn we even naar de waterval gelopen, je merkt goed dat je hier op hoogte zit aan de ademhaling.
De rest van de middag vrij en hebben we lekker bij ons huisje gezeten en van het loslopende vee genoten.
Om half vijf iets gedronken met de groep en het programma voor de volgende dag doorgenomen, en de laatste zaken zoals de fooienpot geregeld.
Het avond eten bestond uit pompoensoep vooraf, aardappels met een soort spinazie en stoofvlees had dus iets weg van de Hollandse pot. Door het pikkedonker terug naar huis en lekker naar bed.
Afwachten of er olifanten langs komen want dat schijnt hier regelmatig te gebeuren.

• 19 Oktober 2014 - 21:00

Ellen :

Fijn dat jullie zo genieten xxx