24-10-2014 Lake Baringo -Kisii - Reisverslag uit Baringo, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 24-10-2014 Lake Baringo -Kisii - Reisverslag uit Baringo, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

24-10-2014 Lake Baringo -Kisii

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

26 Oktober 2014 | Kenia, Baringo

Vanmorgen om kwart voor zeven vertrokken met onze nieuwe truck en chauffeur Ben, hij zal ons door Tanzania rijden. Gisterenavond hebben we afscheid genomen van Tom, is vanmorgen vroeg vertrokken naar Nairobi.
Na drie uur rijden kregen we pech met de truck, met brommer taxi's en telefoon werd er een pakking geregeld maar toen bleek dat we met deze truck niet verder kunnen.
Dus weer de brommer taxi om vervoer te regelen, we zijn met makatu's naar een hotel in Marigat gebracht, en daar was het wachten op Tom die inmiddels gebeld was om terug te komen. De wachttijd werd gevuld met lunchen, slapen, tv kijken, spelletjes op de iPad en muziek luisteren die Jaap op zijn telefoon heeft staan. Jaap heeft het erg druk met het plegen van diverse telefoontje om van als te regelen, zodat de schade aan de reis beperkt blijft en we volgens schema door kunnen.
Het hotel de "Marigat Inn"heeft geen sterren en staat een vreselijk armoedig dorp, waar nu wel wat gebeurt want iedereen loopt even langs om ons te bezichtigen. Na een uurtje of vier wachten arriveren Tom en Ben met de truck die achteruit door een smal straatje voor het hotel word gezet, de koffers erin en afscheid nemen van Ben want hij moet bij de kapotte truck blijven. Hij is hierdoor wel weer rit kwijt en mist dus zijn inkomsten, voor Tom betekent het twee dagen extra werk.
We gaan snel op pad om verder geen tijd te verliezen

• 27 Oktober 2014 - 13:04

Arthur:

Is wel ff een ander verhaal , dan met je mobiel de ANWB bellen, maar wel avontuurlijk, aanpassen aan de omstandigheden.