25-10-2018 - Morondava - Antsirabe - Reisverslag uit Antsirabe, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 25-10-2018 - Morondava - Antsirabe - Reisverslag uit Antsirabe, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

25-10-2018 - Morondava - Antsirabe

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

25 Oktober 2018 | Madagascar, Antsirabe

Vandaag een lange reisdag, we rijden over het asfalt. Voor Madagaskische begrippen een biljartlaken de RN35.
Morondava telt 1 miljoen inwoners en die gingen vandaag volgens ons allemaal op pad, veel fietstaxi'sen nog meer mensen die lopen. Maar waarheen weten ze volgens mij niet.
De oogsttijd van het fruit en de rijst is begonnen en duurt tot januari. Mooi om te zien hoe dat gaat. Riija de driver vertelt ons dat je een mangoboom kan kopen en de oogst weer kan verkopen aan een opkoper, die het dan op komt halen. Hijzelf is eigenaar van een avocadoboom. De rijst ligt langs de weg te drogen op doeken en soms gewoon op het asfalt. Dat is niet vies, het wordt toch nog gekookt.
Het landschap veranderd omdat we verder richting het zuiden gaan, het is echt heel mooi. Veel verandering van kleuren van de aarde en de beplanting. We komen ook in een bergachtig gebied met veel oker en terra tinten.
Na de lunch gaan we de N34 op, deze is vanmindere kwaliteit maarnog steeds goed begaanbaar. Onderweg komen we een groep wegwerkers tegen die met de hand de weg aan het repareren is. Het asfalt wordt in een drum op een houtskool vuur verhit waarna ze het over grind gooien en mengen. Erg bijzonder, ze hebben gelukkig wel een walsmachine.
Tot we bij ons hotel zijn blijft alles even mooi,veel rijstvelden tussen de bergen, meren en rivieren waar mensen in wassen en baden.
Hotel ziet er prima uit, morgen verder.

• 25 Oktober 2018 - 18:07

Pa En Ma :

Wat een mooie dag hebben jullie gehad .voor morgen ziet het er ook leuk uit.hotel ook zwembad voor de deur.hier is het herfst .gr Pa enMa

• 25 Oktober 2018 - 20:44

Annelies:

Hey voor Marion, van harte gefeliciteerd! Fijne verjaardag op t mooie eiland! Wel jammer van de baobabs en de zon....

Veel plezier nog!
    Annelies