29-10-2018 Isalo - Ifaty - Reisverslag uit Toliara, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 29-10-2018 Isalo - Ifaty - Reisverslag uit Toliara, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

29-10-2018 Isalo - Ifaty

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2018 | Madagascar, Toliara

Vandaag verlaten we de bergen om naar de kust te gaan. We doen rustig aan en pakken de Route Nationaal 7, je kunt hier kilometers ver kijken en de zwarte asfalt weg slingert daar als een lint doorheen. We kunnen goed zien waar we heen gaan.
Madagascar is rijk aan grondstoffen, een paar dagen geleden reden we door een gebied waar ze goud aan het zoeken waren en nu komen we door een gebied waar saffier in de grond zit. Door het land heen zijn er nog een aantal plaatse waar edelsteen in de grond zit zegt Rija.
Daar zijn dan altijd wel buitenlanders mee bezig, er zitten in dit land Chinezen, Indiërs en nog wat nationaliteiten. De lokale mensen krijgen een lage prijs voor wat ze vinden, maar zijn al blij dat ze dan geld hebben. De zakenlui en de hogen heren van de ambtenarij maken ook hier de grootste winsten.
We komen nog langs een nationaal park waar alleen vogels zitten, maar daar gaan we niet heen. Ze vliegen toch steeds weg als je ze wil fotograferen.
In een dorp passeren we een rum fabriek, er zit alleen geen gebouw omheen. Langs de kant van de weg wordt de rum gestookt. Er staan metalen drums net als oliedrums er is een berg houtsnippers waar een vuurtje in is en er zijn uitgeholde boomstammen met een pijp erin ze staan scheef dus die zijn waarschijnlijk onderdeel van het bottelen.Rija weet ook niet hoe het precies werkt, het is blanke rum.
Als we over een berg rijden zien we ineens de Straat van Mozambique voor ons liggen. Ook hier weer verandering van landschap veel cactussen die mooi in bloei staan en verder duin gebied.
Na aankomst in de lodge alle spullen uit de auto, want vandaag nemen we afscheid van onze driver Rija. Hij gaat aan de terugreis van 950 km naar Tana beginnen want er wacht een nieuwe klus op hem. Dit is zijn laatste dit jaar want na de volgende drie weken begint een regen seizoen en ligt het toerisme een paar maanden stil. Hij heeft alle transfers naar en van de vluchthavens al geregeld.
Wij gaan nu drie dagen heerlijk relaxen aan het strand.

• 31 Oktober 2018 - 07:51

Pa En Ma :

Geniet van de laatste dagen .uitgerust weer naar huis.bedankt voor de leuke en mooie verslagen .weten nu ook een beetje hoe het er daar is .groeten Pa en Ma