30-10-2018 Ifaty - Reisverslag uit Toliara, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 30-10-2018 Ifaty - Reisverslag uit Toliara, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

30-10-2018 Ifaty

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2018 | Madagascar, Toliara

De mensen werken ook hier vanaf zonsopgang, het voordeel van een kamer aan de strandzijde is dat je de lokale vissers dan hoort vertrekken zo rond half zes met geacht een bootje of zestig. En die houden natuurlijk geen rekening met ons, logisch natuurlijk. Dus uitslapen is er niet bij.
We maken er vandaag een strand dag van, na het ontbijt drinken we nog een bakkie op ons terras met uitzicht op zee.
Op het stand twee bedden in de zon en twee onder de parasol.
Vanaf kwart over tien komen de eerste boten weer terug, de hele familie staat de vissers op te wachten. Er staat eten klaar op het strand een prachtig schouwspel hoe de mensen dit doen. Spelende kinderen, de vangst wordt bekeken en de netten op het strand gelegd, daarna worden de boten gelijk weer op hun plaats teruggelegd.
De jongens maken van takken en een stukje plastic een zeilbootje wat ze over het strand laten zeilen, simpel maar ze hebben veel lol en doen er wedstrijdjes mee.
Er word veel kleine vis binnen gebracht maar af en toe zit er ook een behoorlijk grote bij.
De rest van de dag luieren we lekker op het terras.
Er is ook een groep van Djoser, als we daar geboekt hadden zouden we daar misschien wel bij hebben gezeten, we hebben even met een Belgische jongen gesproken, en weten dat we een goede beslissing hebben genomen om die niet te boeken.

• 01 November 2018 - 13:52

Arthur En Monique:

Hallo (doe vakantiegangers),
    Weer ff een aantal verhalen bijgelezen en zijn weer bij. Geniet er nog even van maar dat komt wel goed denken wij.