03/11/2010 Van Uis naar Khorixas - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 03/11/2010 Van Uis naar Khorixas - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

03/11/2010 Van Uis naar Khorixas

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

04 November 2010 | Namibië, Khorixas

Hallo Allemaal,

Vandaag zijn we om 8 uur vertrokken, onderweg zijn we gestopt bij de Herero vrouwen. Dit zijn de vrouwen in de traditionele klederdracht. Zij verkopen allerlei herero poppetjes. We maken foto's en Jan koopt een poppetje. Richard onze chauffeur is ook een Herero. Hij heeft wat vertelt over de verschillende stammen binnen namibie. De herero zijn een klein maar trots volk. dit is heel anders vergeleken met de Damara.
Daarna zijn we even gestopt bij de verbrande berg. Deze berg staat in een vulkanisch gebied en is zwart geblakerd en hier groeit heel weinig. Dit alles is een gevolg van een uitbarsting. Wat er wel groeit is de Welwitsia of wel: Tweeblaarkanniedoodnie. Een plant welke wel 2000 jaar oud kan worden, maar verdort lijkt.
We rijden door richting de orgelpijpkloof. Hier zijn we door heen gewandelt. Dit is een natuurlijk verschijnsel wat maar voorkomt op deze en 3 andere plekken ter wereld.
Daarna zijn we doorgereden naar twyfelfontein om een rondleiding te krijgen langs de rotstekeningen over het lion men's pad. Twyfelfontein word zo genoemd omdat er soms wel en soms geen water was. Hij twijfelde nogal. Jawel de langste route! Het was erggggg heet. Vooraf nog even een plasstop gedaan, maar van de schrik van de wc hoefde we bijna niet meer! We krijgen er nu nog de kriebels van. De deur bestond uit een douchegordijn en de wcpot stond boven een gat.
We hebben veel rotstekeningen gezien van bijv. giraffen, leeuwen, voetstappen van de boesmannen enz enz. Op de rotsen zagen we nog een paar aapjes. Het is een hele klim in een heleeeeee hoge temperatuur. Het is boven de 40 graden zonder schaduw. Als beloning mochten we lunchen in een super mooie lodge.
Na de lunch rijden we door naar onze eigen lodge, maar onderweg heeft bijna niemand iets gezien, behalve de binnenkant van onze ogen.
Aangekomen in Khorixas in het Gowatti country hotel. We hebben hier mooie kamers, Sharon zelfs een familiekamer met een vide er kunnen hier 4 volwassen en 1 baby slapen.
We zijn geld wezen halen in het dorp, waar we een heerlijke wandeling maakte in de hitte doordat we verkeerd liepen. Na het geld halen even boodschappen gedaan bij de lokale jumbo ( het was hier net zo druk als jumbo op zaterdagmiddag) Hierna hebben we gepicknickt op de campingplaats van het hotel. Net een beetje kamperen.
'S avonds weer een buffet met zang en dans, zonder duitsers. Hierna nog wat gedronken op het terras bij Jan en Anja

Tip van de dag:
Anja heeft ontdekt dat je, je make-up er niet af krijgt met billendoekjes.

Nu lekker slapen, met op de achtergrond muziek uit de plaatstelijke kroeg(EN)

Groetjes van ons allemaal