02/11/2010 Van Swakopmund naar Uis - Reisverslag uit Uis, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 02/11/2010 Van Swakopmund naar Uis - Reisverslag uit Uis, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

02/11/2010 Van Swakopmund naar Uis

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

02 November 2010 | Namibië, Uis

Hallo Allemaal,

Vandaag uitgeslapen, want we zijn om 9 uur pas vertrokken. We zijn eerst naar Cape Cros geweest hier zit een van de grootste kolonies pelsrobben van Namibie en Zuid Afrika. Het was een heel lang kaal stuk langs de zee, we zien onderweg een vast gelopen boot aan de skeleton coast. Dit gebeurd hier dus wel vaker.
De pelsrobben stinken ontzettend! Wat een lucht jan zijn slippers zijn er niks bij. We hebben hier rondgekeken en foto's gemaakt. De mannentjes zijn veel aan het vechten omdat het paartijd is. Als ze niet aan het vechten zijn, zijn ze de vrouwtjes aan het verleiden door te "dansen". We rijden verder richting de lodge.
Onderweg kwamen we nog stenen verkopers tegen hier hebben we even rond gekeken.
Om 14.00 uur zijn we gearriveerd bij The white lady lodge. Een prachtige lodge op een super lokatie. De lodge is gelegen aan de voet van de Brandenberg. De hoogste berg van namibie 2500 meter.
Overdag mag je hier rondlopen als je netjes op de paden blijft, maar 's avonds mag dit niet. Dit is zo omdat er olifanten rondlopen, welke nogwel eens door het park komen. We hebben ze niet gezien, maar wel gehoord.
We hebben met zijn alle een drankje gedaan in de mooie tuin en Anja en Sharon wagen nog een duik in het water. Dit is heerlijk!
'S avonds hadden we een mooi buffet met zang en dans, we kregen nog bijna ruzie met een duitse vrouw. Zij had besloten met de pet rond te gaan en wilde wel even beslissen wat iedereen moest geven aan tip. Dit lieten de nederlanders zich natuurlijk niet vertellen. Na het eten dus met de bus terug naar de huisjes, nog even op onze veranda wat gedronken en lekker gaan slapen!

We voelen ons als god(in) in Namibie
Groetjes van ons allemaal

• 04 November 2010 - 15:47

Ma/Pa:

Even de goden groeten. Geniet maar over 2 dagen kom je in de kleine cijfers en dan gaat het snel. Sta vroeg op en vergeet niet om wat in de pet te doen. Groetjes van Dago en Ega