28-10-2014 Serengeti -Ngorongoro krater. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 28-10-2014 Serengeti -Ngorongoro krater. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

28-10-2014 Serengeti -Ngorongoro krater.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2014 | Tanzania, Arusha

29-10-2014 Serengeti NP - Ngorongoro krater.

Wederom vroeg op want we trekken vandaag door de Serengeti naar de Ngorongoro krater een uitgedoofde vulkaan.
We gaan weer hobbelend door het park en hoe verder we komen hoe droger het landschap word.
We vallen nu van de ene verbazing in de andere, de massa gnoes krijgen nu gezelschap van tien duizenden zebra's en duizenden impala's, zover als je kan zien komen de dieren samen om naar een beter leef gebied trekken omdat de vlaktes hier kaal gevreten zijn. Wij behoren tot die bevoorrechte mensen die de migratie met eigen ogen kunnen aanschouwen en het van heel dichtbij meemaken, deze reis is nu al meer dan geslaagd.
Als we verder gaan komen we nog een grote groep olifanten tegen die in hun rustige wandeltempo over de vlakte gaat en niet veel later krijgen we een super afsluiting door twee leeuwen broeders die langs de kant van de weg liggen, we stoppen op nog geen 5 meter van ze af om van dit gebeuren te genieten.
Helaas moeten we verder en verlaten het park, we stoppen nog in een Masai dorp om te zien hoe de mensen hier leven om vervolgens de bergen in te gaan naar 2500 meter om te eindigen op de rand van de Ngorongoro krater waar we over stappen in safari jeeps omdat de truck de afdaling van 600 meter niet kan maken.
In deze krater zou veel wild moeten zitten, maar die laten zich niet sturen dus na twee uur rijden konden we buiten de dieren die we al gezien hadden alleen nog een jakhals en een hyena met jongen aan onze lijst toevoegen.
We worden afgezet bij onze lodge zoeken onze kamers op die erg mooi zijn en gaan lekker op de veranda zitten. De zware dagen zitten er nu op en we kunnen ons geestelijk gaan voorbereiden op Zanzibar.

• 08 November 2014 - 10:45

Gertie:

Jan, bedankt voor het verslag en die foto's die je al hebt toegevoegd. Kan ik mijn kind doorverwijzen naar jullie verslag en heb ik rustig de tijd om te schrijven.