31-10-2010 Van Hammerstein naar Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 31-10-2010 Van Hammerstein naar Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

31-10-2010 Van Hammerstein naar Swakopmund

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2010 | Namibië, Swakopmund

Hallo Allemaal,

Vanochtend al om 6 uur aan het ontbijt, want vandaag staat er een lange dag te wachten in de bus. Onze eerste stop is in solitaire waar we genieten van een heerlijke appeltaart. Onderweg hebben we een jakhalzen gezien.
We rijden verder door een veranderend landschap we gaan de bergen uit en de vlakte in, maar onderweg passeren we nog 2 passen dwars door de bergen. We stoppen bij de Steenbok keerkring en maken hier foto's. We mogen vandaag met Richard op de foto, zodat we aan jullie kunnen vertellen: That big man is our driver. Dat leek hem erg grappig.
Het laatste stuk was vlak en kaal.
Bij Walvisbaai word het landschap weer de bewoonde wereld. We zijn gestopt bij de flamingos. We stapten hier uit en de vesten werden snel meegenomen. Het verschil in temperatuur met vanmiddag is zo'n 17 graden. Vanmiddag was het 40 en hier is het MAAAR 23. Erg koud voor ons dus! Brrrr
Vervolgens rijden we door naar Swakopmund, onderweg zien we veel grote en dure vakantiehuizen. De kust word hier erg uitgebreid. We zijn gestopt om voor morgen uitstapjes te boeken en morgen ochtend om 8.15uur vertrekken we voor een dolfijnentocht en in de middag gaan we naar de township van Swakopmund. Nu zitten we in een intenretcafeetje in de stad om onze verslagen bij te werken, want zoals je hebt kunnen lezen in de vorige verslagen zaten we in de middle of nowhere midden in de woestijn, waar je zelfs amper bereik had op je telefoon! Maar het was fantastisch. Vanavond gaan we eten in het Lighthouse en morgen zijn we nog hier. Vanhieruit gaan we overmorgen door naar Twijfelfontein, jullie zien vanzelf wel of daar ergens internet te vinden is, we proberen in ieder geval morgen nog een stukje te schrijven als we er tijd voor hebben.

Groetjes van ons allemaal en tot snel! Uit een meestal warm, maar nu voor ons koel Namibie!

• 31 Oktober 2010 - 13:50

Annelies:

Hoi allemaal, klinkt allemaal fantastisch!!! Moet ik dat ook nog op mijn lijstje zetten......zucht! Moet echt de loterij winnen en gezond honderd worden!
    Veel plezier nog! Enne waren dat vijf liter flessen met die Amarula?

liefs Annelies

• 31 Oktober 2010 - 15:07

Helma:

hoi afrikagangers, wat een leuke reisverslagen. Wat is dit genieten. Veel plezier verder.
    Groetjes, Helma

• 31 Oktober 2010 - 17:08

Roger:

O Jullie maken je goed zie ik wel weer! Maak maar veeel foto's dan kan ik genieten als jullie terug zijn!

• 31 Oktober 2010 - 20:09

Wim & Aberina:

Wij dachten dat jullie op vakantie gingen maar wij lezen alleen maar "morgen weer vroeg op" (5 uur) of "om 6 uur al aan het ontbijt"!!

Goede reis verder en wij volgen het met veel plezier.

Gr. Wim en Aberina

• 01 November 2010 - 09:30

Pa,Ma,Fred En Ellen:

hallo vakantiegangers
    We zitten in het kuijerhuis jullie verslagen te lezen.Net of je een boek leest jullie maken zoveel mee 't is maar goed dat je alles opschrijft dan kunnen jullie na de reis alles nog eens rustig nalezen en wij genieten nu al van jullie verslag natuurlijk leuk hoor reizen we toch een beetje mee dag hoor nog heel veel plezier en de groetjes en veel liefs van ons allemaal

• 01 November 2010 - 09:59

Ada:

wat een fantastische reis maken jullie, leuk dit allemaal te kunnen volgen, groetjes ada piet meron