08/11/2010 Van Divundu naar Pepere Island - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 08/11/2010 Van Divundu naar Pepere Island - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

08/11/2010 Van Divundu naar Pepere Island

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

10 November 2010 | Botswana, Gaborone

Hallo Allemaal

Vandaag optijd opgestaan om te vetrekken naar de Okovango Delta. We rijden eerst een halfuurtje richting de Grens van Namibie/Botswana. We emigreren uit Namibie en we Imigreren in Botswana. We moeten hiervoor altijd allerlei formuliertjes invullen. We rijden nog door tot aan Swamp Stop. Hier stappen we over in motorboten. We varen de delta in. De boten gaan gemiddeld zo'n 60km per uur. Na een kort stukje varen word de boot al stil gelegd en zien we onze eerste krokodil. Als we dichterbij komen, vlucht hij het water in. Na nog een stukje varen komt er ineens een enorme grote kop boven water van een Hippo. We zijn er net over heen gevaren. Af en toen komt hij boven en daarna duikt hij weer onder. We varen verder en zien veel verschillende vogels. Op het water is het heerlijk het is een beetje bewolkt en door het varen waait er een lekker windje.
We zien nog verschillende krokodillen in alle soorten en maten. We vragen ons vaak af als hij het water induikt welke kant hij opgaat. Misschien wel plotseling ineens aan boord.
Onderweg zien we nog een grote rietbrand. We weten niet of dit door de droogte kwam of dat het aangestoken is.
Na 3 uur komen we aan ins ons kamp, we voelen ons net op schoolkamp. Zo zijn de kamers ook. Geen elektriciteit, weinig warm water en een blind nijlpaard kan er geen schade doen. Ook moeten we douchen in een badkuip zonder douche, erg ingewikkeld.
Als je de deur van het huisje uitstapt zie je gelijk blaadjes aan de boom hangen dat je minimaal 3 meter van de waterkant moet blijven en dit is leuk, want ons huisje is er wel 4 meter vanaf!
We maken ons klaar voor een wandeling door de natuur, langs het wild. We zijn een half uurtje onderweg wanneer we snel terug moeten. Het lijkt te gaan regenen. Bijna in het kamp voelen we de druppels en horen we het onweer.
Hierna barst het los, het is 1 grote tropische storm. Het water stroomt alle kanten op en de onweer is erg hard en erg dichtbij. Dit gaat zo ongeveer 3 uur door. Het water van de delta komt steeds hoger. En als toegift krijgen we er nog een hagelbui bij. De gidsen roepen: It's raining ice! Ze waren erg verbaasd.
Voor de rest geen gekke dingen gebeurd of schade, we lagen vroeg in bed en in de nacht is het verder droog geweest.

Groetjes van ons uit de delta!