09/11/2010 In de Okavongo Delta - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 09/11/2010 In de Okavongo Delta - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

09/11/2010 In de Okavongo Delta

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

10 November 2010 | Botswana, Gaborone

Hallo Allemaal,

Vandaag werden we al vroeg wakker door alle dieren geluiden welke erg hard klonken. Om 6 uur dachten Sharon en Jan even uit hun badkamer raampje te kijken en hier kwamen ze elkaar dus tegen. We zijn toen al maar gaan douchen. Dit niet in bad, maar net als op de camping in de douche welke verder op staat dit is met uitzicht over de delta. Helaas geen olifanten. De hokjes zijn van riet en het water was nog koud. De boiler moet gestookt worden met hout, maar deze stond pas net aan. Om half 8 zijn we gaan wandelen naar de andere kant van het eiland, hier zijn we in de Mokoro's gestapt. We zitten met zen 2en in 1 mokoro (een soort kano) en we worden rondgevaren door onze persoonlijke gondelier. We vinden het allemaal erg leuk, maar toch ook best spannend. We hebben gisteren namelijk de grote bekken van de krokodillen en een nijlpaard gezien.
We varen door de zogehete tunnels en stukken over open water. We zien veel waterplanten en wat vogels.
Na een tijdje stappen we uit en gaan we te voet verder. We worden rondgeleid over het eiland door een gids. We zien hier lopend en van dichtbij, zebra's, impala's, wildebeesten (Gnoe's, wilde zwijjnen en een heleboel bomen zoals de: Boabab en de amarula.
Nu liepen we er doorheen en dit is toch weer heel anders dan vanuit de safari jeep.
Hierna vervolgen we onze trip met de Mokoro's. We varen als eerste naar een Hippo pool. We komen aan en we worden aangestaard door 10 hippo's. 1 het mannetje, wilde meteen laten zien dat dit wel zijn vrouwen waren en ZIJN pool. Hij ging zich uitsloven en werd best agressief. Hij sprong boven het water uit en showde ons zijn grote tanden. Dit was best spannend! We hebben staan kijken en mooie foto's gemaakt. We zijn verder gegaan en hoorde in het riet nog wat gegrom, waarschijnlijk ook een hippo.
Na de tocht terug gegaan naar ons kamp hier gerelaxed en om 16.00 de tocht van gisteren hervat.
Jan kon helaas niet mee want hij voelde zich lekker. (Hier hadden helaas meerdere last van op het eiland.. anja en sharon zijn ook aan de beurt geweest) Tijdens de wandeling veel bomen gezien en een olifant! Dit was een grote bul opzoek naar eten. Hij kwam steeds meer onze richting op en we konden mooie foto's maken. Onze gids, was op een termietenheuvel geklommen en riep ons erbij. We stonden dus op een termietenheuvel, foto's te maken van een enorme olifant. Geweldig.
We lopen verder naar een hele grote baobab boom. Deze is compleet uitgeholt door de olifanten. Het is een gek gezicht, maar het zal nog wel zeker 10 jaar duren voordat deze omvalt, want hij groeit van binnenuit weer aan.
Na het eten hebben we een kampvuur en 1 van onze gidsen pakt zijn gitaar erbij. Het was net een bonte avond. Ze zongen leuke liedjes en dansten in het rond. De gidsen zijn 2 jonge knullen en hadden het ook erg naar hun zin. Ze deden de gekste dingen, zelfs een paringsdans van de apen. Ze kropen samen over de grond en zaten op en onder elkaar. Wat hebben wij gelachen en zijzelf ook!
We zaten rustig aan het kampvuur tot eropeens onrust ontstond. Er liep ineens een grote schorpioen. ook wel genoemd: Dead man. De naam spreekt voor zich. Deze werd op proffesionele wijze gekilld door de gids met zijn slippers gemaakt van auto banden.
Daarna zijn we lekker naar bed gegaan en maken we ons op voor de terug keer naar de bewoonde wereld.

Groetjes van ons allemaal en het is hier BAIE WARM!

• 10 November 2010 - 17:56

Monica:

Hallo allemaal, weer genoten van de verhalen van jullie avonturen.Hopelijk ook weer allemaal opgeknapt.Geniet nog van die heerlijke warmte want hier is het berekoud en gaat ook nog stormen!!!!Veel plezier op de terugreis naar de bewoonde wereld en kijk je bagage nog ff na op schorpioenen.X