10/11/2010 Van de Okovango delta naar Divundu - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 10/11/2010 Van de Okovango delta naar Divundu - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

10/11/2010 Van de Okovango delta naar Divundu

Door: familieflodder

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

10 November 2010 | Namibië, Windhoek

Hallo Allemaal,

Vandaag waren we allemaal weer erg vroeg wakker. We hebben vroeg gedoucht en we moesten al onze spullen inpakken. We hebben even in de vroege ochtend zon thee en koffie gedronken en zitten kijken naar het vissen van onze gidsen. Binnen het kwartier hadden ze er wel een stuk of 10. Na het ontbijt met patat en eieren...werd het kamp ontruimd en rond 9 uur zijn we vertrokken. Dit maal weer met de motorboten.
We zien onderweg weer erg veel. We zien vogels, krokodillen. We hebben van het hart van de papirus geproeft, deze smaakte erg zoet. Daarna gingen we stil liggen en lokte ze een visarend uit de boom door 1 van de gevangen vissen in het water te gooie, dit was echt een prachtig gezicht.
Onderweg komen we vissers tegen welke een tijger vis hebben gevangen. Een grote vis met enorme tanden. Daarna racen we weer met hoge snelheid door de delta, dit was erg fijn en koel, want als de boot stil ligt branden we uit het bootje. We zagen nog een wandelende krokodil en als toetje een nijlpaard welke het water in jumpte.
Bij Swamp stop aangekomen wat gedronken en geluncht, weeeeer patat maar dit keer ook sla! Daarna de bus in om WEEEEEER over de grens te gaan, we gaan weer terug naar namibie. Weer papieren invullen, weer emigreren, weer immigreren en gelukkig iedereen mag mee. Morgen gaan we WEEEEEEER de grens over want we gaan gezellig weer terug naar botswana! We hebben dus al een hele hoop stempels in ons paspoort.
We zijn nu weer in de rainbow river lodge en zitten even achter de pc. Het stikt hier van de muggen en het is HEET en BENAUWD! Maaar wij genieten! We hebben net gegeten en gaan nog wat drinken en dan hopelijk lekker slapen, want morgen is het om 6 uur weer dag!
Morgen vertrekken we dus weer naar botswana om een tochtje te maken over de Chobe. Dit schijnt erg mooi te zijn.

We hopen jullie snel weer wat te laten horen, wij gaan nog genieten want voor je het weet moeten we de winterjassen weer aan... (En hier hebben we absoluut nog geeeeen behoefte aan!)

Groetjes van ons allemaal uit het zomerse namibie. (en het is hier pas voorjaar)

• 11 November 2010 - 13:22

Monica:

Dat wordt ook wel ff afkicken vd patat haha hier gewoon weer de schijf van vijf.En we hebben hier ook geen last van muggen!!En je hoeft hier ook niet zo vroeg op te staan. Goh, wel afzien zo'n vakantie zeg. Volgend jaar gewoon weer Zuid-Frankrijk?Jongens, ik ben gewoon stik jaloers op alles wat zien en meemaken hahaha dus ga idd maar nog lekker genieten van het snikhete weer en van de muggen want hier is het de winterjassen aan!!X

• 11 November 2010 - 16:30

Anny Zus Van Toos:

Hoi Allemaal, ik vindt het super geweldig dat ik jullie verslagjes mag lezen zeg maar tegen Toos en Nan dat ik er al een samenvatting van gemaakt heb, hier is het nu erg vies weer een echte flinke november storm jullie krijgen een schok als jullie weer in dit gure landje aan komen. Groetjes

• 12 November 2010 - 16:59

Karin:

Hallo! Leuke verslagen hebben jullie al gemaakt! Geniet maar nog lekker verder hoor! Groetjesssss