20-10-2014 Lake Nakuru - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 20-10-2014 Lake Nakuru - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

20-10-2014 Lake Nakuru

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

20 Oktober 2014 | Kenia, Naivasha

Vanmorgen na het ontbijt met de makatu (klein personenbusje) naar een wild park gegaan om te gaan wandelen tussen de dieren. Na een uurtje hobbelen over slechte wegen, kon de wandeling beginnen, we waren onder begeleiding van Douglas en Janet een gids en een planten deskundige en er ging een gewapende ranger mee.
De eerste dieren die we zagen waren Thompson gazelle's met een mannetje. Daarna kwamen we zebra's tegen die we tot op een meter of 30 konden benaderen, er was een gewonde bij. Dit was gebeurt door een aanval van hyena's. Even later kwamen we een giraf tegen waar we ook redelijk dichtbij konden komen, een bijzondere beleving en een niet uit te leggen gevoel dat dit kan.
Er werd ons veel verteld over hoe de dieren hier leven en overleven. Weer een stukje verder lag een half buffel jong wat aangevallen was door waarschijnlijk hyena's, geen fris gezicht maar wel reallife. Ook zagen we diverse vogels in vele kleuren maar die zijn dan weer moeilijk op de foto te krijgen. Daarna weer diverse giraffen, zebra's en pumba's gezien. Ook lagen er karkassen van een buffel die we nog even hebben geprobeerd in elkaar te zetten maar we kwamen onderdelen te kort. Als hoogte punt kwamen we oog in oog te staan met een aantal buffels, die ons ook goed in de gaten hielden. Echt bijzonder vooral omdat dit geen lieverdjes zijn. Maar in een groep zoals deze vallen ze niet aan. Dat doen ze meestal als ze samen of alleen zijn. Daarna was de wandeling over en zijn we terug gehobbeld naar de lodge. Na de lunch gelijk in de boten voor een tocht over het meer langs vele soorten vogels en het belangrijkste een ontmoeting met de nijlpaarden we hebben er een aantal gezien een mooie foto's kunnen maken. Toen ging het regenen en zijn we terug gevaren het werd nog even droog en toen hebben we een visarend gelokt met vis en die pakte hij in een mooie duikvlucht uit het water. Toen terug naar de lodge en relaxen. Morgen weer verder naar de volgende bestemming, met een game drive.

• 20 Oktober 2014 - 21:41

Ellen :

Hallo zeg dat is weer een volle dag ,en weer een hoop gezien , zeg was t niet eng zo dicht bij die beesten .
    Zo ze horen hebben jullie t prima naar jullie zin fijn hoor geniet maar lekker groetjes van de mikkies xxx♥