21-10-2014 Lake Naivasha - Nakuru - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 21-10-2014 Lake Naivasha - Nakuru - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

21-10-2014 Lake Naivasha - Nakuru

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

23 Oktober 2014 | Kenia, Naivasha

21-10-2014 Lake Naivasha - Nakuru.

We verlaten Lake Naivasha om richting de stad Nakuru te gaan, er zijn hier maar weinig wegen dus gaan we over dezelfde weg terug. Onderweg begint het te regenen, Kenia is een land met veel groen, dus valt er ook geregeld een bui. Maar de temperatuur is goed.
We zouden een paar uur in de stad zijn maar we besluiten dat we maar een uurtje blijven om boodschapjes te doen en kaarten te kopen of te posten, als we aankomen in de stad is het droog.
De stad is druk een ook weer vol uitlaat gassen, veel mensen op verschillende vervoersmiddelen en als we uit de truck klimmen worden we belaagd door souvenier verkopers, die ons kaarten, boeken leggers en landkaarten willen verkopen. Na tien keer nee zeggen gaat de ene weg en komt de andere.
Als iedereen weer terug is gaan we naar ons hotel in de stad.
Vanaf ons balkon hebben we uitzicht op wat garages en een carwash, waar ze werken met een hogedruk reiniger. Als de buitenkant gereed is gaan de deuren en de kofferbak open en halen ze daar ook nog even de hogedrukreiniger door, wij verwonderen ons slechts.
De middag is gereserveerd voor een gamedrive in Lake Nakuru NP, hier zouden miljoenen flamingo's moeten zitten maar door een speling van de natuur is het meer bijna twee keer zo groot geworden en is het water niet meer zout waardoor de meeste flamingo's een andere plek gezocht hebben. We hobbelen erdoor en komen bijna direct de eerste van de big five tegen een groep buffels. Verder zien we veel vogels, pumba's, gazelles en zebra's. Na uur uurtje komen we de tweede van de big five tegen een witte neushoorn, is nog drie te gaan. Er zouden ook leeuwen en luipaarden moeten zitten maar die zien we helaas niet. Wel komen we aan het einde van de rit nog een groepje van vier neushoorns tegen en kunnen vanaf een meter of 30 deze bijzondere dieren op ons gemak goed bekijken.
Terug in het hotel even tijd voor ons zelf en daarna weer eten nog even zitten en weer op tijd naar bed.