22-10-2014 Nakuru - Lake Baringo - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 22-10-2014 Nakuru - Lake Baringo - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

22-10-2014 Nakuru - Lake Baringo

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

23 Oktober 2014 | Kenia, Naivasha

De reisdagen gaan via het volgende niet vastgelegde schema:
Koffers voor de kamer en naar het ontbijt, daarna op pad, stoppen voor plaspauze of koffie, iets bekijken, lunchen, weer iets doen of bekijken, inchecken in lodge of hotel en tijd voor je zelf, even een gezamenlijke borrel dan diner nog even zitten en weer moe naar bed.
Lijkt misschien saai maar is het niet, we hebben een leuke groep en een gezellige reisbegeleider die ons zoveel mogelijk laat zien en als de groep iets wil probeert hij het te regelen. We zien ontzettend veel en doen veel indrukken op.

Vandaag reizen we naar Lake Baringo, dat weer een stuk noordelijker ligt. We rijden door de stad die alweer erg druk is en zijn er gelukkig snel uit. We rijden langs dorpjes en landbouw gebied waar de planten worden verbouwd waar sisal (touw) van gemaakt wordt. We krijgen een rondleiding in een fabriekje waar dit gemaakt word. Alles van deze plant word tot iets verwerkt. Natuurlijk touw, maar ook matras en bankkussen vulling tot er nog iets overblijft wat op paden gestrooid word ter versteviging.
We gaan weer verder en komen op de honing route, m
De mensen hangen twee halve uitgeholde boomstammetjes van ongeveer 75 cm, die met iets gevuld worden en weer op elkaar worden gelegd, in een boom en dan komen de bijen erop af en ontstaat het honing proces. De mensen vullen flesjes met deze honing en verkopen die op kruispunten.
Dat is echt iets van dit land, op bijna alle kruispunten buiten de steden staan stalletjes waar mensen van alles verkopen, of er staan mannen met brommer taxi's.
Na zeker een uur over een verschrikkelijke slechte weg (hier hebben ze asfalt om de gaten gelegen) komen we in armoedig dorp, met daar achter een prachtige lodge direct gelegen aan het Baringomeer, we gaan naar onze kamer en beginnen met genieten van het uitzicht. Na de lunch bezoeken we een schooltje waar we de pennen, potloden, schriften en kleding die we hebben meegenomen achterlaten en wandelen over de vismarkt weer terug waar we de rest van de middag in en om het zwembad rondbrengen.

• 23 Oktober 2014 - 10:01

Ada:

Leuk verslag, de dagen zijn goed gevuld en jullie zien wel een heleboel dingen, geniet er lekker van. Zo ook van het weer want hier is het echt herfst. Veel plezier alle 4 gr. Ada en piet.

• 23 Oktober 2014 - 10:13

Pa Ma :

Weer bedankt voor het mooie verslag.jullie zullen wel moe zyn.maar dat is het wel waard zo te lezen.nog veel fyne dagen en alle de gr van ons