17-10-2018 Andasibe - Kanaal van Pangalanes. - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 17-10-2018 Andasibe - Kanaal van Pangalanes. - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

17-10-2018 Andasibe - Kanaal van Pangalanes.

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

19 Oktober 2018 | Madagascar, Toamasina

Rond half acht vertrokken voor de reis naar de Ferry van Manambato, die ons naar onze volgende bestemming zal brengen. Onderweg veel mensen allerlei arbeid zien doen. Ze verkopen gerookte en verse paling langs de weg die ze net gevangen hebben, Riija de driver vertelde dat ze eerst proberen te verkopen en als dat niet lukt is het voor eigen gebruik, delen of ruilen. Ook zie je mensen stenen hakken, van een groot brok steen maken ze dan in een ochtend een soort kinderkopje van 20x 20 cm, al het afval wordt tot grind geslagen wat voor beton en weg reparaties gebruikt word.
Riija de driver geeft ons veel informatie en beantwoord als onze vragen zo goed mogelijk, hij spreekt niet vloeiend Engels maar we komen er wel uit. In dit deel van het land is in de kleine gehuchten geen elektrisch en de kinderen gaan niet naar school, af en toe krijgen ze les, want ze leren wel lezen en schrijven.
Bij een brug was een vrachtwagen door de railing naar beneden gegaan, de truck was net weer met een kraan naar boven gehaald, we denken niet dat de inzittende het overleefd hebben. Na twee uur bochtenwerk en gaten in de weg zijn we even gestopt om daarna weer verder te gaan.
De laatste 7km naar de Ferry waren de langste, over een super slechte weg, met grote gaten en kuilen. Na drie kwartier stuiteren zijn we er toch gekomen. Hier gaat alles Manu Manu dus uur na de afgesproken tijd zijn we vertrokken. Varen door de kanalen was leuk en na 1,5 uur waren we bij de eerste afzet plaats, omdat het nogal onduidelijk was wie waar moest zijn werden er mensen verkeerd afgezet, maar dat zagen we in de avond pas toen we ze in het restaurant tegen kwamen. Wij zijn goed aangekomen en hebben mooie bungalows aan het water met een hangmat op het terras, het waait wel hard maar is niet vervelend.
In de avond zijn we met de boot naar een eilandje gegaan om naar de Aye Aye te kijken, dat is een lemuur die in het donker actief is. Het is een grappig beestje met een lange staart, grote oren, warrig haar en lijkt dus op een lelijke gremlin. Bij terugkomst aan het diner en daarna nog even relaxen en naar bed.

• 19 Oktober 2018 - 16:14

Pa En Ma :

Wat een belevenis zeg.en hebben jullie lekker paling gegeten of durf je dat niet aan.kruip maar lekker in jullie hangmat tot de volgende keer.gr pa en ma