18-10-2018 Kanaal van Pangalanes. - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 18-10-2018 Kanaal van Pangalanes. - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

18-10-2018 Kanaal van Pangalanes.

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

19 Oktober 2018 | Madagascar, Toamasina

Vannacht drie keer wakker geworden van schreeuwende maki's, ze schijnen dan te praten. Wij dachten aan het vechten, zo klinkt het. Vanmorgen zat Wim buiten op het terras en kwamen er drie maki's hem gezelschap houden. Ze blijven op veilige afstand, maar loeren wel naar de deur als deze open staat. Ze zitten ook op het ontbijt terras, dat is leuk voor ons maar het personeel heeft veel werk om ze weg te jagen.
Vanmorgen een wandeling gemaakt over het eiland, waar verschillende lemuren, schildpadden, hagedissen en vleesetende planten leven. Het is hier echt mooi, en tropisch aan deze kant van het land. Veel palmen en kokosnoten, ook de travellers tree is hier veel te vinden. Deze houd water vast en als je de bladeren buigt loopt het eruit. In de middag een vissersdorp bezocht, ze vissen met eenpersoonsbootjes op de Indische oceaan en vangen per dag 10 kilo vis. Het dorp heeft 30 bootjes, wij zouden er niet ingaan want ze zie er niet echt betrouwbaar uit. Mensen zijn echt arm en zijn aan het overleven. In de locale winkel twee flesjes rum gekocht en het museum bezocht, daar hebben we ook nog peper gekocht, de opbrengst hiervan komt ten goede aan het dorp. Bij terugkomst lekker op ons terras gaan zitten en ons geestelijk aan het voorbereiden op het vervolg van onze reis.