26-10-2018 Antsirabe - Ambalavao - Reisverslag uit Ihosy, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 26-10-2018 Antsirabe - Ambalavao - Reisverslag uit Ihosy, Madagascar van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

26-10-2018 Antsirabe - Ambalavao

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

28 Oktober 2018 | Madagascar, Ihosy

Op Marion haar verjaardag mochten we uitslapen. Gisteren aan het eind van de dag maakte de wagen een vreemd geluid bij het linker achterwiel, Rija is vanmorgen even naar de garage gegaan en daar bleek een remblok te zijn gebroken. Is gelijk gerepareerd dus zijn we om 10:00 uur vertrokken.
Tussen de bergen liggen duizenden hectares aan rijstvelden, heel mooi om te zien. De bevolking maakt bij de dorpen ook zelf hun bakstenen om huizen te bouwen, eerst worden ze gemaakt van klei. Daarna stapelen ze op en bedekken ze met een speciale laag en dan maken ze er een vuur onder waardoor er een oven ontstaat. Simpel maar zeer effectief.
Aan deze kant van het land hebben de mensen stenen huizen, maar alleen bij een grote stad hebben ze ook electriciteit en water. Op het platte land is dat dus niet zo, de mensen staan vaak om vier uur op lopen dan naar hun land of werk en werken van zonsopgang tot zonsondergang, daarna naar huis eten en bed want zonder licht doe je niet veel volgens Rija. Verklaart wel waarom hier zoveel van die kleine jong rondlopen.
We hebben een picknick lunch meegenomen, en die gebruiken we met uitzicht op de rijstvelden, er zitten heerlijke mango's bij. Wat er over is geven we aan Zébu drijvers die met hun kudde voorbij komen .Aan het einde van de middag komen we aan in een mooie onze lodge Betsileo met een adembenemend uitzicht op een vallei, die eigendom is het Nederlandse stel ... Betsi en Leo. Maar die zijn op dat moment in Tana. Nadat we ons opgefrist hebben, gaan we lekker eten een bakkie doen nog even zitten en weer lekker naar bed.