Vinales deel 2 - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu Vinales deel 2 - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

Vinales deel 2

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

31 Oktober 2012 | Cuba, Viñales

Hallo allemaal,
We zijn weer in de lucht. Hier in Cuba zijn er 3 methodes van internet. 1 het werkt. 2. het werkt maar er zijn geen kaarten en 3. er zijn kaarten maar internet werkt niet.

We waren nog in Vinales. We zijn vroeg opgestaan omdat we een wandeling onder begeleiding van Julio Ceasar gaan maken hij woont in dit gebied dus kan ons alles vertellen over de mensen en alles wat er groeit en bloeit. In Vinales zijn veel mensen die kamers verhuren aan particulieren dit zijn kleine huisjes die ze heel goed bijhouden. We lopen verder door de velden en de gids verteld ons dat er zoete aardappels groeien, koffie en ananas. Ook komen we bananen bomen tegen. Tegen het einde van de wandeling drinken we een Coco Loco bij een hutje wat ze daar speciaal voor op de route hebben gebouwd. Een Coco Locol is een cocosnoot gevuld met rum en honing en natuurlijk het sap van de cocosnoot dit smaakt erg lekker, maar je kan er behoorlijk Loco van worden. We gaan op bezoek bij een sigarenboer in een hutje zit een vrouw de sigaren te draaien die je dan ook kan kopen. We nemen er een paar mee.
Hierna terug naar ons verblijf voor een lekkere vrije middag bij het zwembad en de zwemmersbar.
Vanavond gaan we weer eten bij een paladar, deze was een stukje een berg op rijden was een leuke ligging jammer dat het donker was zodat we niet van het uitzicht konden genieten. Het eten was weer goed maar niet zo goed als bij de vorige paladar.
Daarna nog een afzakkertje op het terras en lekker slapen. Dat lukt hier goed want we doen zoveel indrukken op per dag dat het toch vermoeiend is.