Vinales - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu Vinales - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

Vinales

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

30 Oktober 2012 | Cuba, Viñales

Vandaag op weg naar Vinales. Iedere reisdag word ons een nieuw cubaans woord geleerd door Alexis en draaien we een lied over de streek of stad waar we naar toegaan. Alexis verteld ons een hoop overd de geschiedenis van Cuba en hoe dingen werken b.v. het systeem van autos kopen. Ook verteld hij hoe de economie in elkaar zit, en wat de mensen allemaal doen om aan extra geld te komen.Onderweg doen we Pinar del Rio aan om een bezoek te brengen aan een sigarenfabriek, heel leuk om te zien hoe die gemaakt worden. Van drie soorten bladeren worden de sigaren gemaakt. De rollers zitten in rijen achter elkaar en ze rollen allemaal diverse diktes.
Na de fabriek gaan we door naar een klein likeurfabriekje waar we in rondleiding krijgen en mogen proeven. We hebben gelijk maar een fles meegenomen. Toen zijn we gaan lunchen en hebben we door de stad gelopen en kennis gemaakt met de directeur van de bank waar we gelijk goed geholpen werden om geld te wisselen. Dit is ook een bijzonder proces. In deze regio word je al niet meer zoveel om geld gevraagd als in Havana, maar groeten de mensen je vriendelijk. We gaan weer verder en aan het eind van de middag komen we aan bij ons bungalow park met zwembad, ziet er allemaal weer goed uit. Beetje gedateerd maar alles werkt. 's Avonds maar weer eens in de paladar gegeten wat super gezellig was met z'n allen en we hebben werderom weer heerlijk gegeten. Kreeft, kip en varkesvlees met rijst met bonen en gewone rijst. Ook morgen zijn we hier en gaan we weer van alles doen. Joeri onze reisbegeleider verzint iedere keer weer iets om het zo leuk mogelijk te maken.

• 03 November 2012 - 23:01

Aberina:

Hoi Luitjes,
    Goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Leuk ook om weer zo,n verslag te lezen uit die regio.
    Het klinkt mij bekend in de oren.
    En grappig dat jullie wat aan de tips hebben van jullie reizende nicht ha ha.

Heel veel plezier verder en groetjes van ons Wim en Aberina,

• 03 November 2012 - 23:10

Annelies:

Hoi! Fijn om te lezen dat jullie het leuk hebben! Nog veel plezier!
    Groetjes Annelies

• 04 November 2012 - 11:09

Ada:

Hallo reizigers, wat leuk te lezen dat het een mooie interessante reis gaat worden,lekker genieten en ook wij thuis genieten mee van de reis verslagen, veel liefs ada en piet, pa en ma

• 05 November 2012 - 08:56

Arthur En Monique:

Hallo Cuba ontdekkers,
    Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin en doen jullie leuke dingen.Is het het Cuba zoals jullie verwachtte toen jullie je gingen voorbereiden op deze reis?We zijn nu al benieuwd naar de foto,s en het is nog maar het begin van jullie reis.Veel plezier en we zijn benieuwd naar het volgende verslag.

Ps: Hebben jullie al een oldtimer verscheept? Groetjes Arthur en Monique

• 05 November 2012 - 23:53

Annelies:

Hoi! Alles goed daar? Tanja Niemeyer al tegen gekomen? Ben benieuwd of je er daar iets van meekrijgt.
    Groetjes Annelies