Les Terrazas - Santa Clara - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu Les Terrazas - Santa Clara - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

Les Terrazas - Santa Clara

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

03 November 2012 | Cuba, Santiago de Cuba

03-11-2012 zaterdag Dag 8 Les Terrazas - Santa Clara.

Vandaag vroeg opgestaan, we worden steeds sneller met het ochtend ritueel dus tassen mee en uitchecken en daarna ontbijt. Vandaag hebben we een lange reisdag, die over de snelweg gaat. De snelweg is van iedereen dus op de snelweg word gelopen, gefietst, gebromt maar ook de trekkers en paard en wagens zijn hier te vinden. Files kennen ze denk ik allen in geval van een ongeluk, dus we kunnen wel lekker door rijden. Wel uit kijken want de regels worden soepel toegepast. We zien een trekker een stukje spookrijden, daarna door de middenberm gaan en zo is hij weer in de goede richting allen nog even twee banen opschuiven en klaar is Pedro. We lunchen bij een soort mini dierenpark met leguanen, een soort springdassies, een krokodil en een os. We gaan de snelweg weer op en als we in Santa Clara aankomen gaan we direct naar het museum van Che Guavara een mooi museum die het verhaal van Che verteld. Nast het museum is een mausoleum voor de strijders van de revolutie op de plek van Che schijnt een ster op de muur. Hierna gaan we naar ons hotel Los Caneyes in een soort rondavel met 8 kamers, een leuke binnenplaats met schommelstoelen. We frissen ons even op en duiken achter een zeer traag internet om jullie op de hoogte te houden. We hebben vanavond een buffet en eten met Johan en Arna. Er is volop keuze en alles is erg lekker. Tijdens het eten kopen we nog 10 loten voor de tombola, die vanavond na de modeshow word gedraaid. Onder het genot van een drankje op het terras kijken we met een schuin of naar de modeshow en we hebben prijs bij de verloting en winnen een tas. We kopen er nog een bij zodat de dames er allebei een hebben, en zo sponsoren we de weeskindjes ook nog extra. Er is ook nog een disco maar die slaan we over, wij gaan voor een slaapmutsje in de schommelstoelen en dan lekker naar bed.

• 11 November 2012 - 10:28

Wim En Aberina:

Hallo globetrotters,

Leuk om al die verhalen te lezen.

Door het lezen van jullie reisverhalen waan je je gelijk in Cuba en krijg je het gevoel " Ik wil er ook heen!!!".

Wij lezen dat jullie regelmatig vroeg op moeten staan maar toch hebben wij geen medelijden, gek he? Wij zullen thuis wel zoeken naar goede Salsa-scholen want daar gaan jullie uiteraard jullie soepele heupen verder ontwikkelen...toch?

Geniet lekker verder!!

Gr. Wim en Aberina

P.s. Wat brengt een Mitsubishi Grandis uit 1986 daar op als een Lada uit 1980 daar al € 18.000 kost? Voor € 40.000 mogen ze hem hebben. Hij is onlangs geheel vernieuwd van binnen :-).

• 11 November 2012 - 11:50

Fred En Ellen:

hallo luitjes

leuk om weer wat te horen jullie maken heel wat mee zo
    we kijken ook op de land kaart om te kijken waar de plaatsen waar jullie zijn te bekijken
    zo reizen we toch een btje mee genieten jullie maar lekker en tot de volgen de keer maar weer

groetjes en veel liefs uit rotjeknor van de mikkies xxx