Vinales - Les Terrazzes - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu Vinales - Les Terrazzes - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

Vinales - Les Terrazzes

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

01 November 2012 | Cuba, Viñales

Vanmorgen vroeg op en om negen uur vertrokken richten Les Terrazzes een ecologisch park wat op de UNESCO lijst staat. We leren iedere morgen een nieuw Cubaans woord, wat we helaas ook weer snel vergeten. Er gebeurd hier zoveel om je heen dat je zulke woorden snel vergeet. Ook word er iedere dag een lied gespeeld van een artiest van de stad of streek waar we die dag naar toe gaan. Alexis onze Cubaanse gids verteld ons vandaag over het leven van Fidel. Hij verteld ons ook over de veranderingen die gaande zijn en de regels en wetten die aangepast worden. We stoppen bij het begin van Les Terrazzes bij een uitzicht punt waar we een coktail aangeboden krijgen deze heet Curuhe, is gemaakt van sinas, cola en een scheutje rum. Hij is erg lekker en het word gelijk het nieuwe reisdrankje van de dames. Het is niet aan te slepen. Er speelt ook een leuk bandje, die ook proberen hun CD aan de man te brengen. Als we ze allemaal nemen moeten we een tas extra kopen, dus we slaan een beurt over. We gaan even langs bij een oude koffieplantage hier geeft Alexis ook weer tekst en uitleg over de historie van de koffie. Na de rondleiding gaan we lekker luchen en trekken daarna verder de berg op, we stoppen nog even bij een supermartje voor water. Ook kunnen we hier even onze eigen drank voorraad op peil brengen. De rum is bijna goedkoper dan de cola.
Na de boodschappen gaan we koffiedrinken bij Marie zij is een begrip in de regio. Zij heeft vroeger altijd in de koffie gewerkt en heeft nu een eigen koffieshop. Dit is onze eerste goede bak in Cuba. Nu nog een klein stukje bergopwaarts en dan komen we aan bij ons hotel. De kamers hebben een prachtig uitzicht over de vallei. De badkamer heeft een hele breedte en hoogte een raam zodat je tijdens het douchen van het uitzicht over het dorp en de vallei kan genieten en het dorp van degene die douchen heel bijzonder. We eten een broodje in het hotel, genieten van een drankje en gaan lekker slapen. Morgen een vrije dag die we gaan benutten om te relaxen.