06-11-2012 Dinsdag dag 11 Trinidad. - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu 06-11-2012 Dinsdag dag 11 Trinidad. - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot - WaarBenJij.nu

06-11-2012 Dinsdag dag 11 Trinidad.

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marion Dijkstra en Jan en Anja v/d Slot

06 November 2012 | Cuba, Santiago de Cuba

06-11-2012 Dinsdag dag 11 Trinidad.

Vandaag varen met de catamaran, na alle dagen volop zon nu een bewolkte dag. Voor de zonaanbidders minder voor Wim en mij precies goed. We worden met de bus naar de haven gebracht en we gaan aan boord. Na uurtje varen doen we een eerste snorkelstop, het water is heerlijk en we zien veel vissen en bladkoraal. We liggen drie kwartier in het water en gaan dan weer verder naar een eiland. Daar kunnen we van de zon en het water genieten, er lopen twee leguanen rond en het barst hier van de krabben. Een leuk gezicht om die over het strand te zien gaan. We genieten van een heerlijke lunch en gaan daarna het water weer in met de snorkels. We zien hier ook veel via o.a. een koraalduivel. Anja probeert het ook en na wat oefenen lukt het, dus ook een setje voor haar kopen. We geniet nog van een cocktail op het strand, en als de fluit op de catamaran gaat is het tijd om terug te gaan. Onderweg maakt de bemanning er een discoboot van, ook leuk. Omdat het eten in het hotel niet erg goed was hebben Joeri en Alexis voor ons kunnen regelen dat we gaan eten in een paladar en daar met armandrons (oldtimer taxi's)naar toe gebracht worden. Een interessante rit in een oude bak waar ook de kachel nog in aanstaat, hebben we nodig met deze temperaturen. Bij de paladar eten we kreeft en nog een gebakken vis, allemaal weer erg lekker. Na het eten staan de taxi's weer klaar om ons naar de trappen in het oude centrum brengen. Daar spelen bandjes en dansen de locale op de trappen. Erg gezellig, maar om 11 uur met de bus terug naar het hotel want het was weer een vermoeiende dag. We moeten de spullen weer inpakken, want morgen een lange reisdag naar Camaguey.